Reisevilkår

Sist oppdatert: 01.11-2018. 

Dette er våre nye reisevilkår gjeldende fra 01.07.2018. Dersom du har kjøpt reise før 01.07.2018 gjelder tidligere reisevilkår, de finner du ved å trykke her

 

 

Reisevilkårene er en del av den avtalen du gjør med Opplev Afrika, Org. Nr. 997 221 605 når du bestiller en reise. Les derfor gjennom vilkårene før bestilling av din reise. Våre reisevilkår, sammen med informasjonen i detaljprogrammet utgjør våre avtalevilkår.

Nye reisevilkår gjeldende for de som har kjøpt reise etter 01.07.2018

 

Reisevilkårene er en del av den avtalen du gjør med Opplev Afrika (arrangøren), Org. Nr. 997 221 605 når du bestiller en reise. Les derfor gjennom vilkårene før bestilling av din reise.

 

Vilkårene er utformet i.h.t. Lov om Pakkereiser av 15.06.2018, (“Pakkereiseloven”) og Barne- og likestillings­departementets forskrifter til loven, (“Forskriftene”) og supplerer bestemmelsene i loven og forskriftene. Våre reisevilkår, sammen med informasjonen i reiseprogrammet utgjør våre avtalevilkår.

 

Opplev Afrika er medlem av Reisegarantifondet, og har stilt garanti overfor dem. Dette er en sikkerhet for deg som kunde ved at du er sikret tilbakebetaling av alle betalinger for pakkereisen dersom en reise ikke blir levert som følge av insolvens hos arrangøren.

 

Reisegarantifondets kontaktinfo:

Adresse: Postboks 227, Sentrum, 4001 Stavanger
Hjemmeside: reisegarantifondet.no
E-post: [email protected]
Telefon: 51 85 99 40
Telefax: 51 85 99 31

 

 

§1. SPESIELLE FORHOLD

Opplev Afrika setter sammen individuelle reiser. Vårt omfattende produkt og vilkår fra underleverandører har ført til at vi må ha egne bestemmelser om størrelse av depositum, betalingstidspunkter, gebyrer og avbestilling mot vederlag i forhold til normalreglene i Alminnelige vilkår for Pakkereiser. Se nedenstående vilkår for detaljer.

 

§2. BESTILLING OG BETALING

Bestilling av en reise gjøres ved å sende inn et elektronisk bestilllingsskjema til Opplev Afrika. Når bestillingsskjema er mottatt av oss, sender vi deg en depositumsfaktura. Depositumet er 30% av totalsummen av reisens pris, og forfaller vanligvis 6 dager etter mottatt bestilling, med mindre annet er avtalt. Dersom du har bestilt gorilla-sporing, må i tillegg gorilla-pass betales sammen med depositumet. Ved kjøp av internasjonale flybilletter skal det i tillegg til depositumet innbetales et beløp som tilsvarer flybillettenes pris sammen med depositum. Flybilletter og gorilla-pass kan ikke endres eller refunderes, med mindre annet er beskrevet. Bestillingen blir bekreftet når depositum er betalt og reisen bekreftet av oss.

Restbeløpet forfaller vanligvis 70 dager før avreise. Bestilles reisen senere enn dette forfaller totalbeløpet umiddelbart.

Er betaling ikke skjedd innen forfallsdato, er Opplev Afrika ikke bundet av avtalen.

 

§3. AVTALENS OMFANG

Avtalen omfatter pakkereisen slik den fremgår av bestilling og bekreftelse og reiseprogrammet, samt eventuelle tilleggsytelser som inkluderes i pakkereisen i følge avtale mellom partene. Våre reisevilkår, sammen med informasjonen i reiseprogrammet utgjør våre avtalevilkår.

Opplev Afrika plikter å gjennomføre et avtalt program med reiserute og innhold ifølge utsendt reiseprogram. Det tas imidlertid forbehold om endringer i tog-, båt- og flyavganger, samt forhold som ligger utenfor vår kontroll.

Vi tar forbehold om eventuelle korrektur- og trykkfeil i vårt materiale og på våre nettsider.

 

§4 REISENS PRIS

4.1 Reisens pris omfatter alle avgifter, gebyrer og skatter, og kun ytelser oppgitt i reiseprogrammet. Dersom det bestilles tilleggsytelser, må kunden betale ekstra for dette. Skal turistskatt e.l. betales direkte på reisemålet skal det opplyses om at dette vil tilkomme. Noen hoteller på Zanzibar har en turistskatt på 1USD per person per natt som må betales direkte til hotellet.

Reise – og avbestillingsforsikring er ikke inkludert i reisens pris.

 

4.2 Opplev Afrika tar forbehold om å endre prisen på pakkereisen og priser på andre ytelser som er beskrevet i programmet eller kunngjort på annen måte. Prisendringer kan skje dersom det i tiden mellom avtaleinngåelse og avreise skjer endringer i offentlige skatter og avgifter, og/ eller transportpriser. Kunden skal gis en begrunnelse for og en beregning av prisøkningen. Den reisende har tilsvarende rett til å kreve prisreduksjon dersom omstendighetene Opplev Afrika forbeholder seg rett til å justere opp etter, utvikler seg i den reisendes favør.

Varselet om prisøkning må være meddelt kunden skriftlig senest 20 dager før avreise for at krav om prisøkning skal være gyldig. Kunden kan på sin side ikke påberope seg prisjustering i sin favør grunnet omstendigheter som inntrer senere enn 20 dager før avreise.

En prisøkning på mer enn 8% av den avtalte kjøpesum gir kunden rett til å gå fra avtalen uten kostnader for seg.

 

§5 FORSIKRINGER

Kunden er selv ansvarlig for å tegne en fullgod avbestillingsforsikring for å unngå eventuelle tap dersom reisen ikke kan gjennomføres grunnet uforutsette hendelser som f.eks plutselig og alvorlig sykdom hos seg selv, nærmeste familie eller medreisende, eller andre uventede eller alvorlige hendelser o.l. Dette må kjøpes før bestilling av reisen. De fleste reiseforsikringer inkluderer avbestillingsforsikring. Det er viktig å finne ut hva din forsikring dekker. Dersom du trenger ny forsikring kan dette for eksempel kjøpes hos DNB reiseforsikring her; https://www.dnb.no/privat/forsikring/reiseforsikring.html. Vi anbefaler Best-forsikring med dekningsgaranti.

 

Alle reisende er pliktig til å inneha en fullgod reiseforsikring som gjelder hele perioden den aktuelle reisen varer. Vi anbefaler at du sjekker at din forsikring dekker følgende:

 

-Avbestillingsforsikring – må tegnes før reisen bestilles-  Sjekk at totalsummen i avbestillingsforsikringen dekker totalsummen på turen din. Gjør den ikke det bør du kjøpe en tilleggs-avbestillingsforsikring som dekker det øvrige beløpet.

-Reisegods.

-Utgifter til legebehandling og syketransport til Norge

-Hjemreise i tilfelle alvorlig sykdom eller dødsfall i nærmeste familie

-Evakuering

-Forsinkelser

 

Forsikringer er ikke inkludert i reisens pris. Husk å medbringe bevis på reiseforsikringen på reisen.

 

§6 INNREISEBESTEMMELSER

Pass må være gyldig 6 måneder etter hjemreise enkelte steder. Visum må ordnes og betales av kunden, og er ikke Opplev Afrikas ansvar. Visum kan kjøpes kontant med USD ved ankomst på flyplassen på de fleste av våre reisemål. Innreisebestemmelser kan endre seg, og du er selv ansvarlig for å sjekke oppdaterte regler for ditt reisemål. Sjekk med din destinasjons ambassade for oppdaterte innreiseregler. På UD sine landsider kan du også finne info om innreiseregler og annen nyttig informasjon om reisemålet: www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land

 

Dersom noen i reisefølget har utenlandsk pass, er det kundens ansvar å opplyse Opplev Afrika om dette slik at vi kan opplyse om pass – og visumkrav, eventuelt gi anvisning om hvor man kan innhente de nødvendige opplysninger.

 

Den som foretar en bestilling for andre plikter å gi korrekte og utfyllende informasjoner om sine medreisende.  Dette budskapet skal inntas i bestillingsskjema eller på mail på en klar og tydelig måte.

 

Den reisende plikter å gi korrekte informasjoner iht. de krav de enkelte lands myndigheter måtte sette som betingelse for innreise.

 

Dersom myndighetene i innreiselandet presenterer nye krav til personlige opplysninger ved innreise eller andre formkrav etter at reisedokumentene er utstedt, skal Opplev Afrika gi kunden beskjed om dette i den utstrekning det er mulig.

 

§7 HELSEKRAV

Opplev Afrikas vil informere om eventuelle helsekrav i bestemmelseslandet. Du er selv ansvarlig for å kontakte vaksinasjonskontor for å få eksakte anbefalinger angående relevante vaksinasjoner og eventuelt malariaprofylakse til din reise. Enkelte vaksiner må tas i god tid før reisen. Malariaprofylakse er nødvendig i flere land i Afrika. Noen steder krever også at en viser frem gulfebervaksine-bevis ved ankomst i landet.

 

§8 AVBESTILLING OG REFUSJON

En eventuell avbestilling må rettes skriftlig til Opplev Afrika. Avbestillingsdato regnes som den dato avbestillingen kommer Opplev Afrika i hende. Dersom en avbestillingsfrist faller på en helligdag eller alminnelig fridag, må en eventuell avbestilling være innkommet på nærmeste vanlige virkedag før denne.

 

Refusjon ved avbestilling av en reise skjer etter følgende regler: Ved avbestilling mer enn 91 dager før avreise refunderes 10 % av depositumets størrelse. Ved avbestilling mellom 90 og 35 dager før avreise refunderes inntil 50 % av reisens pris. Avbestilling senere enn 34 dager før avreise eller utelatt fremmøte ved avgang gir ingen refusjon.

 

Flybilletter er ikke-refunderbare med mindre annet er avtalt. Flyskatter refunderes minus eventuelle gebyrer og servicehonorarer fra flyselskap, vår samarabeidspartner og Opplev Afrika.

 

Enkelte hotellpartnere har egne avbestillingsregler som må følges. Dette vil i så tilfelle kunden bli informert om før bestilling av reisen.

 

Gorilla-pass er ikke-refunderbare.

 

Flere av våre private reiser baserer seg på en pris som er avhengig av deltagerantallet, da f.eks transport –og guidekostander deles på alle deltakerne. Dersom kun en/noen i reisefølget avbestiller, kan derfor prisen endres for de gjenværende deltakerne. Ved slik partiell avbestilling, vil Opplev Afrika refundere den forholdsmessige andelen av den avtalte/betalte prisen til den/de som avbestiller etter våre avbestillingsvilkår, og kreve inn eventuell merpris knyttet til gruppens størrelse, fra de gjenværende deltagerne. Dette beløp kan søkes refundert av reise/avbestillingsforsikring der dette er aktuelt.

 

§9 OVERDRAGELSE AV REISEN

Kunden har rett til å overdra reisen til en annen som oppfyller betingelsene for å delta på reisen. Forutsetningen er at Opplev Afrika har fått melding i god tid, og at Opplev Afrika og/eller våre underleverandører ikke er bundet av regler som forbyr slik overdragelse. Rutefly tilhører bl.a. denne kategori underleverandør.

 

Opplev Afrika kan i slike tilfeller kreve et gebyr for denne endringen som kunden må betale. Den som overdrar pakkereiseavtalen, og den som får avtalen overdratt til seg, er begge ansvarlige for eventuelt restbeløp og for tilleggsavgifter, gebyrer og andre kostnader som overdragelsen medfører.

 

Opplev Afrikas opplysningsplikt etter pakkereiseloven og disse vilkår, ansees normalt oppfylt overfor den nye kunde i den utstrekning opplysningsplikten er oppfylt overfor den som over­drar reisen. Opplev Afrika har ikke noe ansvar dersom den som får reisen overdratt til seg, ikke tilfredsstiller de krav innreiselandet setter.

 

§10 ENDRING AV REISEN

Eventuelle endringer i bestillingen av en reise blir belastet med et rimelig administrasjonsgebyr på minimum 500kr per endring, forutsatt at Opplev Afrika har mulighet til å etterkomme de nye ønsker. Våre samarbeidspartnere og underleverandører kan i tillegg ha egne variable gebyrer som kunden da er ansvarlig for å betale.

 

Vi ønsker å gi deg den beste mulige reiseopplevelsen, og våre guider og samarbeidspartnere vil bruke sin erfaring og kunnskap til å vurdere hva som må til for å nå dette målet. Ved uforutsette hendelser som er utenfor Opplev Afrikas kontroll, forbeholder vi oss retten til å foreta nødvendige endringer f.eks. omlegging av reiserute, bytte av transportmiddel, overnattingssted, eller foreta andre nødløsninger.

 

§11 AVLYSNING AV REISEN

Opplev Afrika kan avlyse en reise uten erstatningsansvar dersom pakkereisen ikke kan gjennomføres på grunn av uunngåelige og ekstraordinære omstendigheter og den reisende underrettes om avlysningen uten ugrunnet opphold. Opplev Afrika vil heller ikke være erstatningsansvarlig dersom nevnte hindringer medfører en mangelfull reise, eller at reisen må avbrytes som følge av at slike hindringer inntrer etter at pakkereisen er påbegynt.

 

§12 OPPLEV AFRIKAS PLIKTER

Opplev Afrika har ansvaret for at reisetjenestene som inngår i pakkereiseavtalen, leveres etter avtalen. Gjør uforutsette omstendigheter det likevel nødvendig med endringer i reisen, skal Opplev Afrika i rimelig utstrekning sørge for at den reisende blir utsatt for minst mulig ulempe.

 

Opplev Afrika og våre samarbeidspartnere skal snarest mulig yte passende bistand til reisende i vanskeligheter. Bistanden skal gå ut på å gi passende opplysninger om helsetjenester, lokale myndigheter og konsulær bistand, og der det er aktuelt bistå med å finne alternative reisetjenester. Opplev Afrika kan kreve et rimelig gebyr for bistanden dersom vanskelighetene er forårsaket forsettlig eller uaktsomt av den reisende.

 

Opplev Afrika skal snarest mulig opplyse om forhold han forstår, eller bør forstå, har betydning for den reisende.

 

Påpeker den reisende mangler ved reisen, plikter arrangøren å gjøre det som innen rimelig­hetens grenser er mulig for å rette på mangelen så snart som mulig.

 

§13 KUNDENS PLIKTER

13.1 Kunden plikter å sette seg inn i disse reisevilkår og annen viktig info gitt av Opplev Afrika.

 

13.2 Kunden plikter å gi Opplev Afrika de relevante informasjoner som han forstår eller bør forstå har vesentlig betydning for gjennomføringen av pakkereisen. Den som bestiller for medreisende, plikter å gi korrekte og relevante opplysninger også i forhold til disse. Opplev Afrika er ikke ansvarlig for problemer som oppstår som følge av at personalia eller spesielle behov for medreisende ikke er gitt på en korrekt måte. Den som bestiller en pakkereise på vegne av andre, plikter å forvisse seg om at den/de som skal delta i pakkereisen, kan følge det reglement Opplev Afrika og våre samarbeidspartnere har satt, og at den aktuelle pakkereise er av slik art at den/de påmeldte kan delta i den uten belastninger for seg selv eller andre.

 

13.3 Den som bestiller (sender inn elektronisk bestillingsskjema) for et reisefølge regnes som vår kontaktperson. Som kontaktperson plikter du å holde Opplev Afrika oppdatert om eventuelle endringer i dine kontaktdetaljer som e-postadresse og telefonnummer både før og under reisen, slik at vi kan sende deg nødvendig informasjon om reisen din. Kontaktperson har selv ansvaret for å være tilgjengelig for viktige beskjeder (for eksempel endringer i avgangstid) på den epost og det mobilnummeret som er oppgitt til Opplev Afrika. Opplev Afrika kan ikke holdes ansvarlig dersom kunden ikke mottar nødvendige reisedokumenter grunnet feil i kontaktinfo gitt av kunden.

 

13.4 Kunden plikter å kontrollere at billetter, reisedokumenter og reiseprogram er i samsvar med bestillingen, og at fullstendig navn, kjønn og eventuelt fødselsdato og passnummer for de reisende er i samsvar med hva som står i passet. Om noen opplysninger ikke er korrekte skal du umiddelbart kontakte Opplev Afrika. Ved bekreftelse av bestillingen godkjenner du at informasjonen er korrekt. Dersom du oppdager feil i bestillingen etter at den er bekreftet, er du selv ansvarlig for eventuelle tap dette måtte medføre.

Den reisende plikter å ta med gyldig pass, eventuelle visum/helseattester, billetter, referansenummer og andre dokumenter som måtte være nødvendige for reisen. Den reisende plikter selv å fremskaffe slike dokumenter som måtte være nødvendige for den enkelte reise, og han plikter selv å tegne en fullgod reiseforsikring, og eventuelle andre forsikringer han måtte føle nødvendige. Opplev Afrika og våre samarbeidspartnere/underleverandører har rett til å avvise en reisende dersom de nødvendige dokumenter ikke er medbragt.

 

13.5 Kunden plikter du å holde seg orientert om avganger, fremmøtetid, fremmøtested etc. under reisen, og etterkomme anvisninger som arrangør, transportør, lufthavn e.l. gir i den anledning, samt holde seg orientert  om de pålegg fraktfører eller transportansvarlig måtte gi i forbindelse med uforutsette hendelser under reisen. Det er kundens plikt å holde seg oppdatert om endringer i avgangs-og ankomsttider ift sine flybilletter. Dersom kunden blir utsatt for forsinkelser e.l. på flyreisen som fører til at flyvning (flight) endres på vei til destinasjonen, må kunden gi Opplev Afrika eller vår stedlige representant/samarbeidspartner beskjed om nytt flightnr og ny ankomsttid, slik at vi kan informere våre samarbeidspartnere som er ansvarlig for henting og transport ved ankomst på flyplassen (gjelder ikke ved tidsendringer på samme flight).

 

13.6 Deltagere på våre reiser plikter videre å rette seg etter Opplev Afrikas bestemmelser slik de er presentert ham før avtaleinngåelse, hotellers og andre delleveran­dørers ordensreglement, herunder de ordensbestemmelser som måtte være gitt av det enkelte overnattingssted, transportør, guide e.l, samt å rette seg etter transportørens og de stedlige myndigheters regler.

Den enkelte deltager på reisen må ikke opptre slik at det er til sjenanse for de medreisende eller skaper sikkerhetsmessige eller praktiske problemer for Opplev Afrika og våre samarbeidspartnere/ transportansvarlig. Dersom en deltager opptrer grovt uaktsomt, kan deltageren nektes å delta eller utelukkes fra resten av reisen, uten å kunne kreve tilbakebetaling fra Opplev Afrika. Dette kan være dersom en deltager oppfører seg på en måte som kan forårsake fare, eller sannsynligvis vil føre til fare, ulempe, skade på eiendom eller miljø. Ved utelukkelse etter at reisen er påbegynt, må deltageren da bære eventuelle kostnader med hjemreisen selv.

 

13.7 Deltagere på våre reiser kan gjøres erstatningsansvarlig dersom han med vilje eller uaktsomhet påfører Opplev Afrika og våre samarbeidspartnere tap bl.a. ved ikke å overholde de bestemmelser som er nevnt ovenfor. Kunden er selv ansvarlig for ødeleggelser og tap etc. etter vanlige erstatningsrettslige regler.

 

13.8 Den reisende skal uten ugrunnet opphold underrette Opplev Afrika om feil/mangler ved reisetjenester som inngår i pakkereiseavtalen. Oppdages mangelen etter at pakkereisen har tatt til, må kunden så vidt mulig reklamere på stedet. Ønsker kunden å reklamere på grunn av feil/mangler plikter han å gi Opplev Afrika skriftlig beskjed snarest mulig. Uansett må skriftlig klage være fremsatt til Opplev Afrika senest 2 uker etter reisens avslutning.

 

§14 ANDRE FORHOLD

14.1 Opplev Afrika kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser og innstillinger av for eksempel fly, eller utgifter ved uhell, skader eller tyveri. Tilsvarende gjelder ulemper grunnet svikt i infrastruktur som for eksempel veinett, strømforsyning etc. Opplev Afrika kan heller ikke påta seg ansvar for skader eller sykdom som den reisende måtte pådra seg under/etter reisen, skadet/tapt bagasje eller verdisaker. Dersom det på grunn av sykdom, ulykke eller lignende oppstår ekstra utgifter til sykehus, ekstra transport eller annet, vil dette belastes den reisende direkte, evt. hans/hennes reiseforsikring. Opplev Afrika fraskriver seg ethvert krav på grunn av eventuelle senskader eller tap som måtte inntreffe som følge av slike uhell. Kunden må derfor tegne en fullgod reiseforsikring. Opplev Afrika påtar seg heller ikke ansvar for tap eller ulempe som skyldes den reisendes egen forsømmelse. Erstatning kan ikke kreves for tap eller skade som skyldes den reisendes egen forsømmelse eller forhold.

 

14.2 Ved forsinkelser, kanselleringer og/eller overbooking hos flyselskapet/transportør gjelder de regler som følger av EUs forordning 2004-261. Bestemmelsene finnes på denne adressen: https://lovdata.no/static/SF/pdf/32004r0261.pdf. Eventuelle krav etter denne forordningen mot transportøren (f.eks. flyselskapet) må rettes mot transportøren/flyselskapet.

Der EU-forordningen gir passasjeren rett til å heve transportavtalen, gjelder dette ikke for den øvrige delen av pakkereisen med mindre mangelen er av slik art at betingelsene for å heve kjøpet av pakkereisen er til stede. Mindre forsinkelser gir vanligvis ikke rett til heving av kjøpet av pakkereisen. Om passasjeren velger å avbryte/heve kjøpet av reisen etter bestemmelsene i EU-forordningen, men betingelsene for å heve kjøpet av pakkereisen etter pakkereiseloven ikke er til stede, skal kunden kun ha refundert den delen av kjøpesummen som relaterer seg til transporten.

 

14.3 Følgende forhold ansees normalt ikke som mangel ved pakkereisen:

I) Avvik fra forventninger kunden har hatt og som ikke er skapt av Opplev Afrika, som f.eks. annen byggestandard på destinasjonen eller andre destinasjonsbetingede forhold, dersom
forholdene kunden klager på, må ansees å være “vanlige” på destinasjonen.

II) Unormale vær- og andre naturgitte forhold Opplev Afrika ikke hadde eller burde ha kjenn­skap til.

III) Forhold den reisende må regne med kan oppstå fra tid til annen, og som ligger utenfor Opplev Afrikas kontroll eller som ikke avviker fra hva som anses forutsatt i avtalen.

IV) Avvik fra det avtalte som skyldes kundens eget forhold.

 

§15 TVISTEBEHANDLING

Dersom det oppstår uenighet om forståelsen av ovenstående reisebetingelser, og kundens reklamasjon ikke blir imøtekommet eller partene ikke blir enige, kan saken bringes inn for Klagenemnda for Pakkereiser (Pakkereisenemnda) eller annet tvisteløsningsorgan. Ethvert søksmål skal reguleres etter norsk rett.

EUs klageportal kan også brukes hvis kunden ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis klager er forbruker bosatt i et annet EU/EØS-land. Klagen inngis her.

 

§16 IKRAFTTREDELSE

Disse reisevilkårene gjelder for reiser bestilt fra og med 1. juli 2018.

 

KONTAKT:

OPPLEV AFRIKA ANS

Klovsteinveien 14B

4041 Hafrsfjord, NORGE

Tlf: 48 36 17 06      E-post: [email protected]

How we create your journey

Start planleggingen av din reise sammen med en reisespesialist...

Kontakt oss

100% Skreddersydd

  • Hele reisen er tilpasset rundt dine ønsker.
  • Utforsk dine interesser i ditt eget tempo.
  • Velg de overnattingsstedene som passer deg.
  • Få den perfekte turen ved hjelp av vår kunnskap og erfaring.

Spesialist Kunnskap

  • Fokus på kvalitet i alle ledd.
  • Vi reiser rundt til de ulike stedene og har førstehåndskunnskap om ditt reisemål.
  • Få det beste ut av tiden og budsjettet du har til rådighet.
  • Personlig oppfølging og service.

De beste guidene

  • Guiden utgjør en stor forskjell på din safari! Våre guider streber etter å gi deg en fantastisk safariopplevelse.
  • Guidene våre er nøye utvalgt av oss eller av våre lokale samarbeidspartnere.
  • Våre kunnskapsrike guider streber etter å tilby innsikt i deres land, natur og dyreliv.

Trygghet

  • Vi er tilgjengelig 24/7 for kunder på tur.
  • Du får tilsendt pakkeliste og nyttig info i god tid før avreise.
  • Du blir godt ivaretatt fra start til slutt.
  • Medlem av Reisegarantifondet.